חיפוש

המסע לירושלים- היום השלישי

היום השלישי – יום שישי  16/11

כתב: שמוליק שצ’ופק

לאחר קפה של בוקר וקיפול המחנה קיבלנו חיזוק של כוחות רעננים, רותי שקד (ליברמן) הצטרפה עם מספר חברים.

עברנו דרך המושב ומתחת לכביש 6 ושוב עלינו על שביל ישראל.

בקטע זה של המסלול הטופוגרפיה קצת משתנה והשביל מטפס לגבעות השפלה.

גם התכסית משתנה ומהר מאד אנו נכנסים לתוך יעד בן שמן.

אוהד עזב אותנו לנפשנו (לטובת רוכבי מצר שחרשו עוד קטע בשביל ישראל) וירדן התנדב לתפקיד הרס”פ והוכיח שליטה בנהיגת שטח למרות שצריך להזכיר לו מידי פעם שהרכב של עמיחי הוא לא ממש טנק..

לאחר חציית הכביש למודיעין 443 עצרנו לחניה וארוחה במצפה מודיעין, אדווה של יונתן הצטרפה אלינו, ובכוחות מחודשים ומזג אויר נהדר יצאנו לכבוש (אבל רק בסוף היום)את משטרת לטרון.

עמית וטוביה גילו שיטת התקדמות יצירתית, בירידות גולשים על האופנים ובעליות זורקים את האופניים על העגלה או מבקשים מעמיחי או אביב  שידחופו אותם עד לירידה הבאה.

אחרי כשעתיים של הליכה ביער אורנים הנוף משתנה ומזרחית למושב גימזו  הופך להיות חורש טבעי דליל. פה ושם יש שרידים של בוסתנים ומטעי זיתים. טיפסנו לחורבת רגב ועצרנו לתצפית על ערי השפלה – רמלה לוד -ועל תל אביב.

בחיפוש אחר מים קרים מצאנו בצידניות בירה שנשארה מהערב וגם בקבוק של נברוסקו וכמעט כמו בסיפור פח השמן שתינו ושתינו ולא נגמר (עד שאביב יחזקאל התחבר לבקבוק).

בהמשך צעדנו קטע ארוך, כ10 ק”מ  עד לכניסה לקיבוץ שעלבים שם עצרנו להפסקת קפה וחברנו עם אוהד שהביא איתו את אייל שכנראה לא התעייף מספיק ברכיבה ונשארו לו אנרגיות להליכה.

משעלבים צעדנו ללטרון וקצת לאחר החצייה של כביש 1 עברנו בתוך מטע שקדים עמוס בפרי.

באופן ספונטני התגייסנו (כמו פעם) לעזור בקטיף ולאחר מילוי הבטן והכיסים וכמה לגימות של מים פתחנו בצעידה מזורזת לכיבוש אלונית בצומת לטרון.

קפה הפוך לפנות ערב , אחרי יום כזה, זה ממש הגשמה של חלום ….

מלטרון עלינו על הרכבים ללינת לילה באתר נוסף של קק”ל ליד מושב אשתאול.

הקמנו את האוהלים לא לפני שקיבלנו התראות מבהילות מהבית שירושלים תחת הפצצה ושצריך לשקול אם להמשיך. שקלנו, והמשכנו לקבלת שבת מדהימה עם רב רפורמית –לילה ווסיד-מקיבוץ המעפיל שגם סיפרה לנו על מנהג הרגלים ועל פרשת השבוע וכל זה בליווי שירים ונגינה של משה קדוש שהצטרף אלינו יחד עם אשתו ותמי ויובל הגיבורים שנכנסו ללא מורא לצבע האדום.(יובל שמע צבע אדום והיה חייב להגיע..).

שי מקק”ל ,חבר של יונתן, שעזר לנו בהכנת המסלול ודאג לאירוח שלנו במתקנים של קק”ל הפתיע אותנו עם ארוחה מדהימה שהכין בעצמו שכללה ביו השאר  גם מרק עדשים  ותמי הפולנייה שהכינה  מג’דרה כאילו תיאמו עם הרב לילה אכילת מאכלי עדשים על פי פרשת השבוע “פרשת גנבת הבכורה של יעקב מעשו”

סיימנו את הערב בשירה בליווי של משה.