חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
booked.net

רונן ליעד ז”ל

(30/06/1984 – 23/04/2014) 

נטמנה בבית העלמין במצר  

“היום, 2014 /24/4 … היה צריך להיות יום יפה, מבשר את בוא האור, השמש, ניחוחות האביב, צבעי הפרחים הפורחים בחלקת האלוהים הקטנה שלנו. במקום זאת ענן אפל כיסה את שמי מצר וזרע עצב, יגון, הלם בלב משפחת רונן ויחד איתה בקרב חברי מצר וכל אוהבי ליעד רונן.”

 דבורה הופמן 

“למה חשוב לי שיזכרו אותי? כי זה הנצח האמיתי. הנצחיות היא במוזיקה. היא בדברים שאמרת, בדברים שעשית, ברוח שחיית. זו הנצחיות”.

ליעד, בראיון שנערך איתה כשנה לפני מותה.

"הנצחיות היא במוזיקה"

מתוך אתר Mako

ליעד רונן הייתה בעיצומה של העבודה על אלבום הבכורה שלה כשהתגלתה אצלה מחלת דם נדירה. כמה ימים לאחר מכן היא הלכה לעולמה, ואחיה החליטו להוציא את האלבום ויהי מה. האזינו לשיר מרגש במיוחד מתוכו

מאז שליעד רונן הייתה קטנה היה לה ייעוד ברור: היא היא הייתה חייבת לשיר והעולם היה חייב לשמוע. ואכן, במהלך חייה ליעד הופיעה, כתבה והלחינה והייתה בדרך להפקת אלבום בכורה. אך ב-2014, חודשיים לפני יום הולדתה ה-30, היא חלתה במחלת דם נדירה וכמה ימים לאחר מכן היא נפטרה.

לאחר השבעה החליטו אחותה המוזיקאית סמדר ואחיה איש הקולנוע גבע שהאלבום של ליעד צריך לצאת למרות הכל. הם לקחו את 8 סקיצות השירה הקיימות של ליעד והפיקו את האלבום יחד עם איתמר אשפר, המפיק המוזיקלי. כל שיר באלבום עובד על ידי מעבד אחר, ובין המוזיקאים המשתתפים בפרויקט אפשר למצוא את יהוא ירון, ארי גורלי, אסף רוט ועוד.

הסינגל השני שיוצא מתוך האלבום נקרא “חלומות הם רק תירוץ”, ביצוע של ליעד למילים של יחיעם לוי. האחים סמדר וגבע מספרים: “ליעד הייתה מחוברת לשיר הזה במיוחד ולכן היה חשוב לנו להוציא אותו, למרות שההקלטה שהייתה בידנו הייתה באיכות לא טובה. המעבד ארי גורלי ואיתמר אשפר החליטו ללכת עם ההקלטה הזו וכמו לצייר מסביב לתמונת שחור לבן מסגרת צבעונית שנותנת מקום לסאונד הקיים והאותנטי”.

באמצע השיר נכנס מונולוג מצמרר של ליעד, בו היא אומרת “למה חשוב לי שיזכרו אותי? כי זה הנצח האמיתי. הנצחיות היא במוזיקה. היא בדברים שאמרת, בדברים שעשית, ברוח שחיית. זו הנצחיות”. המונולג צולם ב-2010 כחלק מסרטו התיעודי של האח גבע, שנמצא כעת בתהליך העריכה ומביא את סיפורה של ליעד.

התחבר אל האתר
דילוג לתוכן