חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
booked.net

עדויות, פקד נדב סלמה

פקד נדב סלמה, מפקד חבל, פלוגה ד` חריש
האחראי על כל הישובים שבתחום המועצה האזורית מנשה כולל ישובי התפר.
 
שנת 2002 היתה תקופה קשה מאד עם הרבה אירועים, אינתיפאדה ב` בעיצומה. וואדי ערה היה חם. המון פיגועים והקפצות. מחבלים רבים עברו דרך וואדי ערה. היו מעל 260 התראות חמות, בשפתנו “קוד פגיון”.
 
באותו לילה, ביליתי בבאולינג במשחק ליגה. בשעה 23:55 בערך, קיבלתי טלפון מהיומנאי של הפלוגה שדיווח על יריות של מחבלים במצר.
ההודעה הקצרה הקפיצה אותי, אפילו לא הורדתי את נעלי הבאולינג. הגעתי הביתה לקחתי את הנשק- 16M ובלבוש אזרחי טסתי למצר.

הגעתי למצר בין הראשונים מאנשי מג”ב. דבר ראשון חברתי למפקד הפלוגה וחיפשתי את הרב”ש (אביק) כדי להבין מה קורה. תפסתי את אביק שכבר “נשאב” ע”י הימ”מ וקצינים בכירים. (הימ”מ מגיע בדרך כלל לאירועים קשים).

התחלתי לרכז את הכוחות שהגיעו למצר ולשמור על צירים פתוחים. מה שקרה זה שכולם דהרו למצר ונוצר פקק שסתם את הגישה לקיבוץ. השער היה בשליטתנו. מי שלא היה צריך לא נכנס.

בארועים כאלו המידע זורם במהירות, וזרמו כל מיני ידיעות – מאיפה נכנס המחבל, ולאן ברח והיו גרסאות שונות. בסוף התברר שהוא ברח לכוון אום אל קוטוף. הבאנו גששים וכלבנים שבדקו עקבות. ביצענו סריקות. עברנו בית בית. חילקנו את הישוב לקטעים קטעים וכל אחד קיבל קטע לסרוק ולוודא שאין סכנה. במקביל גששים הלכו לחפש עקבות שהובילו, בגדול, לפינת גדי. משם היה כבר בלבול. לא נמצאו עקבות ברורים ולא ידענו אם הוא ברח רגלי או ברכב. מאותו רגע החיפוש התבצע במעגלים. התחלנו מהמעגל הקרוב שהוא גדרות מצר, אח”כ המעגל התרחב.

בשלב מסוים זרם אלינו מידע שהוא הסתלק עם רכב והוא נמצא באום אל קוטוף. הכוחות הוזרמו לשם ונסרק בית בית. במקביל נשארו במצר כוחות עד הבוקר, שביצעו סריקות של אור ראשון.

עקב תפקידי ראיתי עשרות פיגועים ומטבע הדברים, נהייתי פחות רגיש. אבל כשנכנסתי לבית של רביטל והילדים וראיתי אותה חבוקה עם שני ילדיה נחרדתי.

כל הארוע התרחש בלא יותר משלוש דקות.
המחבל נתקל בזוג, הבחורה נהרגה הוא, הוא ניסה להיכנס דרך הדלת של המשפחה (הבית של רביטל), ירה שלוש ירייות, לא הצליח, נכנס דרך החלון והרג את המשפחה. אז הגיע איציק והוא ירה בו.
הכל קרה כל כך מהר וחשוב לציין שההיתקלות איתו מנעה עוד קורבנות.
התחבר אל האתר
דילוג לתוכן