חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
booked.net

יום העצמאות

ערב יום העצמאות – נחגג במצר בגדול!! צוות הארוע בוחר נושא .

 פותחים בהעלאת הדגל לראש התורן, פיקניק על הדשא, טקס הדלקת משואות, כתובת אש שבונים בני הנוערים (המוסדניקים), הרבה קטעי קריאה , את הערב מלווים “להקת הבית” – גבו מזור – גיטרה ושירה, איתן נמיר – שירה, רמי הופמן -גיטרה בס, פטו מזור– תופים, שלומי לוי- קונגוס, 
יואב סנדנר– גיטרה בס. הרכב רוקנרול ופופ העובד על קאברים ישראליים ומרים את הקהל על הרגליים., והרכבים שונים בהשתתפות רמי הופמן, אמי חפץ, ליאת אחירון ועוד אמנים מקומיים.
בסוף הערב – מופע זיקוקים שמפעיל חבר הקיבוץ עופר וגשל.
עצמאות 2017
מתוך הטקס, משואה לכבוד ההומור, כתבה אתי בר-לוי

הומור מלווה אותנו כבר 2000 שנות תקווה. יש שיתלו זאת באמונה, בחוזקו של עם אל מול אוייביו, בעורמה ותחבולות, בצבאות, באותות או במופתים…
אך מי שבוחרים לראות את יכולת ההשרדות וההתפתחות שלנו, כעם ולאחר מכן כאומה ולתפארת מדינת ישראל- בהומור, עוברים זאת ביתר קלות.

תתארו לכם, מה היה קורה לו דוד היה נבהל לרגע מגוליית או לוקח ברצינות רבה את גודלו ותוקפנותו? אבל דוד השנון, התבדח לו, לקח מיקלע, “קלע לו בול בפוני”.

תארו לכם את שלמה, אם היה נחרד ומתבלבל למראית שתי אמהות, נשבעות שהעולל מולו שלהן הוא.. אבל לא שלמה הבדרן ישבר! זרק בדיחה, בוא נחתוך את הילד.. ורק האישה שהבינה את התעלול, ידעה להגיד את התשובה הנכונה.

ובן גוריון, כן כן, ההוא הראשון… איזה סטנדאפיסט.. עומד עמידת ראש על חוף הים וסוחף אחריו מדינה שלמה בתחילת דרכה הלא פשוטה כלל.

ויש ליצנים רבים אחריהם מאז ועד היום שמקשטים לנו את הבאסה בנגיעות הומור ובדיחות שונות, מרפול ועד שרון, מפנינה רוזנבלום ועד מירי רגב, מוייצמן ועד קצב, מביבי ועד ביבי… לרוב הבדיחות הללו והצחוקים הם על חשבוננו. ובכל זאת, אם לוקחים זאת בהומור ומוציאים מזה את המיטב, תראו כמה תוכניות מלאות רייטינג, כבר שנים, ניתן להפיק מכל ההומור הזה.

אז בואו נעבור ניקוי ראש, נתגאה בדברים שקורים רק בישראל,
נאמר שיש לנו ארץ נהדרת ונצעיד את גב האומה קדימה.
ואם בכל זאת תשאלו מה מצחיק בזה..? תמיד נוכל לענות :
“אנא עארף? העולם מצחיק אז צוחקים”!!

עצמאות 2016
מתוך טקס המשואות,ליאור יחיא, משואת שוויון ואחווה:

החירות, השיוויון והאחוה יצאו לדרך.
החירות פנתה מערבה, השיוויון פנה מזרחה
והאחוה – איש אינו יודע לאן וכולם מחפשים אותה.

החירות לא תהיה חירות של אמת אם לא תיפגש שוב בשיוויון.
והשוויון לא יהיה לו טעם, אם לא יהיה גם של חירות.
מי יכול להפגיש אותם? – רק האחוה – ואותה אנו מחפשים

כך כתב מרטין בובר.

אני מתכבדת להדליק את המשואה למען שוויון, חרות ואחווה במדינת ישראל

חג שמח!!
התחבר אל האתר
דילוג לתוכן